2015. dec 01.

Puskázás mestrei

írta: A. Dora
Puskázás mestrei

Avagy a diákok kreativitása

12305492_725134907616987_835790498_n.jpg

Sziasztok!

Gondolom ez a téma minden diák számára ismerős, hiszen jóformán a mindennapjaink részét képezik a puskázások.

A kis (sokszor életmentő) cetlikhez fűződik rengeteg vicces történetünk, a szerencsétlenebbeknek egykét egyesük is.

A legtöbb tanuló kreativitása akkor mutatkozik csak meg igazán, amikor rájön hogy elfelejtett tanulni egy dolgozatra vagy esetleg lusta volt. Ilyenkor minden fantáziánkat bevetjük, hogy az utolsó pillanatban összesűrítsük az elmúlt óra anyagait egy pár centis cetlire, ahonnan az óra folyamán, reményeink szerint a tanár észrevétele nélkül kinézhetjük a megoldásokat.

Azonban az idő múlásával egyre találékonyabbak leszünk, egyre több megoldást találunk ki arra, hogyan szerezzünk ötöst tanulás nélkül.

Összegyűjtöttem nektek pár fajtáját a puskázásnak:

  • Tenyérre/Padra írás: a legrégebbi módszerek. A gyerekek ezekkel ismerkednek meg először, hisz az utolsó pillanatban ezt a legegyszerűbb megírni. A hátránya azonban az, hogy ha a tanár észreveszi, nehezen tudod lemosni/eltörölni, illetve nagyon kevés anyagot tudsz leírni, maximum pár szót, 1-2 definíciót.
  • Cetlire írás: a cetlire írást már 2 felé oszthatjuk. Az első fajta ugyan olyan, mint a előző módszer, ugyan olyan messzire nyúlik vissza a története, viszont ugyan azokkal a hátrányokkal is rendelkezik. A másik fajtája a cetliírásnak azonban már valamivel jobb mint az előzők. Itt a diákok már előző este megírják a puskáikat, esetleg többet is gyártanak, és otthon (a leleményesebbek) még gyakorolni is tudják, hogyan használják úgy, hogy a tanár észre se vegye (például tekercsbe, stb.). Ezek mellett ezek a cetlik sokkal jobban áttekinthetők, a diákok csak azokat írják rá, amiket tényleg nem tudnak, de szerintük kérdezni fogja a tanár, esetleg egy-két kifejezést, amire szükségük lehet. Persze itt sorolhatnám azt is, hogy milyen helyekre dughatjátok el a cetlijeiteket, de csak egykét ötletet adok: csizma, kardigán ujja, tolltartó, dolgozat papír alá, stb.
  • Cipőtalpra írás: ezt már a találékonyabb srácok találták ki. Legtöbbször egy cetlire kiírják a puskájukat, és azt ragasztják a cipőjük talpára celluxal. Az viszont azért ciki, ha nem ragad eléggé, és leesik amíg kiviszed a tanárnak a dogád...
  • Melltartó módszer: KIZÁRÓLAG LÁNYOKNAK! Ezt csak a merészek szokták bevállalni, de mindenesetre nem egy rossz ötlet. A cetlire kiírt puskádat beteszed/beragasztod a melltartódba, majd amikor a tanár nem néz oda, egy kicsit elhúzod a melltartód a bőrödtől, és lenézed a megoldásokat. Ha esetleg a tanárnak feltűnik, hogy az egészségesnél többször nézel a melleid felé, ne aggódj, akkor se fogja megkérdezni, hogy mit rejtegetsz a melltartódban.
  • Szoknya-harisnya módszer: Ezt ismét kizárólag csak lányoknak tudom ajánlani. Egy bőr színű nejlon harisnya, szoknya, és a harisnya alá a cetli-puska. A szoknyát amikor nem néz a tanár feljebb húzod, és a harisnya alól megnézed a puskád. Ne aggódj, itt se fogja azt mondani a tanár, hogy húzd le a szoknyád.
  • Üveg módszer: Ha megszomjazol óra közepén, csak vedd elő a vizes flakonod, és nézd meg a válaszokat az üvegedről. Hogy hogy? Szünetben, a dolgozat előtt idd le a vizedet a címke alattig, szedd le a címkét, tedd be alá a puskád (az üveg belseje felé nézzen a szöveg), és óra alatt csak nézd le a megoldásokat, miközben a tanár csak azt hiszi, elmélkedsz és közben a vizet bámulod.
  • Füzetet a padba: hát... én ezt a fajta puskázást nem igazán preferálom, elvégre nehéz lapozni a füzeted a padba, és a lapok nagyon hangosak közbe. De hát vannak, akik esküsznek erre a módszerre, és hát a legtöbben ki is próbáltuk, így muszáj volt ideírnom.
  • Telefonból puskázás: Dolgozat előtt fényképezd le a telóddal a füzeted oldalait, majd dugd el valahova ahol a tanár nem láthatja meg. Dolgozat alatt pedig csak lapozgass az oldalak között, és másold ki a megoldást. Persze ha lehet, ne ejtsd le a mobilod..
  • Vonalzó módszer: írd ki egy cetlire a puskád, és ragaszd a (lehetőleg nem átlátszó) vonalzód egyik felére. Olvasd le definíciókat róla, ha jön a tanár, akkor pedig csak egyszerűen fordítsd meg a vonalót a másik a felére.

Nagyjából szerintem az összes puskázási módszert felsoroltam. Aki azért olvasta el, hogy ötleteket gyűjtsön, hogyan is írjon ötöst a holnapi dogán, annak remélem segítettem.

Várom a ti ötleteiteket is!

ad.

Szólj hozzá

Suli KomolyTalan dolgok